Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Zakup używanych części samochodowych to spora oszczędność, ale też nie lada wyzwanie!

Zakup używanych części samochodowych to spora oszczędność, ale też nie lada wyzwanie!

Z roku na rok rośnie liczba stacji demontażu pojazdów, tak zwanych szrotów. Wynika to z tego, że ciągle zwiększa się liczba samochodów, a jedynym legalnym sposobem pozbycia się auta, poza sprzedażą rzecz jasna, jest oddanie go na złom, co pozwala stary samochód wyrejestrować.

Powiększa się tym samym rynek auto części używanych, których to auto-złomy są największym dostawcą i których sprzedaż pozwala im dobrze prosperować. Ponieważ nie każdy ma czas jeździć po stacjonarnych sklepach z częściami samochodowymi w poszukiwaniu elementu do swojego samochodu lub w najbliższej okolicy takich nie ma, używane części coraz częściej kupujemy przez Internet.


Jest to nie wątpliwie oszczędność czasu i pieniędzy, dodatkowo nie jesteśmy zdani na ograniczony asortyment występujący lokalnie. Serwis taki jak naszdaje szerokie możliwości, w zasadzie nieograniczony asortyment i wysoką jakość. Można tam znaleźć oferty sklepów z auto częściami z całej Polski. Co powinniśmy wiedzieć, decydując się na zakup?


Zdecydowanie łatwiej jesteśmy w stanie ocenić stopień zużycia przedmiotu oglądając część osobiście w stacji demontażu pojazdów. Powinniśmy zatem zwrócić uwagę, czy zdjęcie oferowanej części prezentuje ją w całości i jest na tyle dobrej jakości, by można było dojrzeć ewentualne defekty. Jest to ważne, ponieważ ewentualny zwrot z powodu niezgodności z opisem (którego zdjęcie jest integralną częścią), będzie łatwiejszy, taką niezgodność będzie można precyzyjnie wykazać.


Sprzedawca, który jest uczciwy nie będzie miał problemu zamieścić w ogłoszeniu swojego kontaktu, często nawet do tego kontaktu zachęca. Zainteresowany zakupem może napisać czy zadzwonić do stacji demontażu pojazdów i upewnić się, czy część na pewno pasuje do jego samochodu lub poznać szczegóły dotyczące stanu przedmiotu. Jeżeli brakuje nam pewności, a sklep stacjonarny szczęśliwie znajduje się nie daleko, możemy zakupić część zdalnie, jednak z opcją odbioru osobistego.


Może zdarzyć się, że znajdując odpowiadającą nam część na szrocie, właściciel będzie chciał sprzedać nam ją bez paragonu. Pomijając kwestie prawne, takie rozwiązanie może sprawić, że przedmiot będzie o kilka złotych tańszy. Jednak nie posiadając dowodu zakupu, jesteśmy całkowicie pozbawieni podstaw do ewentualnych roszczeń z tytułu otrzymania wadliwego produktu i możemy wyłącznie liczyć na dobrą wolę sprzedawcy. Czy warto ryzykować, skoro oryginalna część używana jest często i tak tańsza od nowego zamiennika, a do tego bywa lepszej jakości, ponieważ pochodzi od pierwotnego producenta?


Transakcja internetowa jest równoznaczna z otrzymaniem dowodu zakupu. Ponadto, właściciele sklepów z częściami samochodowymi wystawiający się w sieci bardzo często oferują tzw. gwarancję rozruchową. Nie jest to gwarancja w rozumieniu prawnym, w którym ten termin nie istnieje. Pochodzi on z codziennej praktyki sprzedażowej i najczęściej oznacza deklarację sprzedawcy, że oferowana część jest sprawna i w oznaczonym “gwarancją” terminie można ją zwrócić. Warto dokładnie doczytać np. na profilu sprzedawcy, co tak naprawdę oferuje pod szyldem “gwarancji rozruchowej”.


Jeżeli montaż takiej części wymaga udziału mechanika, powinniśmy się z nim umówić w takim terminie, który pozwoli mu zamontować w naszym samochodzie zakupioną “używkę”, sprawdzić, czy faktycznie działa bez zarzutu, a w przypadku problemu, zdążyć wymontować i zwrócić.


Montaż używanych części nie musi też od razu oznaczać obniżenia poziomu swojego bezpieczeństwa. Zdarza się często, że do stacji demontażu pojazdów trafi kilku letni samochód, który część została tak mocno uszkodzona że naprawa nie była opłacalna, a części z drugiej połowy nie dość, że nie są uszkodzone, to jeszcze oryginalne i słabo zużyte.


Najbardziej opłacalne jest jednak kupowanie używek do starszych pojazdów. Kupno części nowych mógłby przekroczyć czasem cenę samego pojazdu. A czasami niewielkim kosztem można przedłużyć życie swojego ulubionego samochodu. Jednak czasem warto zachować ostrożność.


Przede wszystkim należy uważać kupując tak zwane części eksploatacyjne. Takie, które z zasady podlegają okresowej wymianie z powodu zużycia. Np. klocki, tarcze hamulcowe. Radzimy zakup części używanych z tej grupy tylko w sytuacji, w której potrafimy właściwie ocenić stopień zużycia i możemy z całą pewnością stwierdzić, że element chwilę nam jeszcze posłuży z pełną efektywnością. W przeciwnym razie możemy narazić siebie i innych uczestników ruchu na niepotrzebne niebezpieczeństwo.


A jeżeli nie jesteśmy w stanie ocenić stanu części kupujmy takie, które łatwo jest ocenić na pierwszy rzut oka nawet laikowi. Przykładem niech będzie błotnik, wystarczy ocenić stan lakieru oraz kształt powierzchni, żeby wszystko od razu było jasne.


Reasumując używane auto części samochodowe to spora oszczędność, a dzięki naszemu serwisowi macie pewność że zakupione przez was części nie posiadają żadnych ukrytych wad a w razie potrzeby bez najmniejszego problemu możemy zwrócić zakupiony towar.

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.