Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Typowe usterki samochodu marki BMW 3 F30

Typowe usterki samochodu marki BMW 3 F30

BMW Serii 3 F30 jest samochodem klasy średniej należącym do segmentu premium.
Model ten był produkowany w latach 2011 – 2018. W tym artykule przedstawimy najczęstsze usterki BMW F30.

a) odgłos gwizdu z obszaru lusterka zewnętrznego podczas jazdy ze stałą prędkością; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: za duża szczelina pomiędzy obudową lusterka zewnętrznego i górną osłoną lusterka zewnętrznego.

b) rezonans lub odgłos buczenia spod pojazdu podczas jazdy z prędkością powyżej 90 km/h; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: za duża szczelina pomiędzy przednią i środkową osłona zabezpieczającą podwozia.

c) wibracje na kole kierownicy podczas jazdy z prędkościami około 90 – 130 km/h przypominające nieprawidłowe wyrównoważenie kół; może dotyczyć wszystkich modeli z 2012 r.

Przyczyna: wada konstrukcyjna drążków kierowniczych.

d) odgłos gwizdu dochodzący z okolic pompy olejowej oraz odgłos grzechotania dochodzący z okolic układu rozrządu; dotyczy samochodów wyposażonych w silnik benzynowy o oznaczeniu kodowym N20 przy przebiegu rzędu 30 – 50 tys. km.

Przyczyna: Rozciągnięcie głównego łańcucha rozrządu i blokowanie się ogniw łańcucha napędzającego pompę olejową. Naprawa zazwyczaj wykonywana jest w okresie gwarancyjnym

e) szum wiatru dochodzący z okolic uszczelek drzwi; dotyczy wszystkich modeli.
Przyczyna: niepoprawne zaprojektowanie uszczelek drzwi

Ponadto we wszystkich modelach występują awarie powszechnie stosowanej elektroniki. Koszty napraw oraz części są bardzo duże a za cenę, jaką należy zapłacić nawet za używany samochód usterki takie jak wady konstrukcyjne silnika są niedopuszczalne.

Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.