Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Opel Insignia A 2.0CDTi - najczęstsze usterki

Opel Insignia A 2.0CDTi - najczęstsze usterki
Decydujesz się na zakup nowego samochodu? Jeżeli myślisz o zakupie Opla Insigni koniecznie musisz przeczytać ten artykuł!


OPEL Insignia A jest samochodem klasy średniej produkowanym w latach 2008 – 2017. W związku z wprowadzeniem do sprzedaży następcy – OPLA Insigni B, coraz więcej osób z uwagi na niższe ceny samochodów na rynku wtórnym decyduje się na zakup modelu starszego. W tym artykule przedstawimy najczęstsze usterki, z jakimi boryka się wyżej wymieniona I generacja OPLA Insigni.


a) symptomy szarpania z tylnej osi pojazdu podczas jazdy ze stałą prędkością; może dotyczyć wszystkich pojazdów wyposażonych w napęd na cztery koła (VIN C1000001-C1145774).

Przyczyna: błąd oprogramowania komputera sterującego ABS/ ESP. Do przeprowadzenia naprawy potrzeba jest aktualizacja oprogramowania.


b) nieprawidłowy odstęp pomiędzy klapą tylną i tapicerką klapy tylnej; może dotyczyć wszystkich wersji nadwozia Kombi.

Przyczyna: nieprawidłowy odstęp pomiędzy klapą tylną i tapicerką klapy tylnej, luźna lub brakująca zapinka mocująca tapicerki klapy tylnej.


c) rezonans lub odgłosy pisku z układu wspomagania kierownicy podczas manewrowania lub parkowania; może dotyczyć wszystkich modeli z układem wspomagania kierownicy.

Przyczyna: nieprawidłowa konstrukcja listwy zębatej układu wspomagania kierownicy.


d) sztywne i nierównomierne działanie układu wspomagania kierownicy w czasie jazdy; może dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w elektryczny układ wspomagania kierownicy (>01.10.2013 r.).

Przyczyna: błąd oprogramowania komputera sterującego elektrycznego układu wspomagania kierownicy. Do przeprowadzenia naprawy potrzeba jest aktualizacja oprogramowania.


e) stuki z okolic silnika przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem; może dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w silnik wysokoprężny.
Przyczyna: podatne na uszkodzenia poduszki pod silnikiem.


Większość z wymienionych powyżej usterek wynika z oszczędnego podejścia do produkcji koncernu GM, jednak usterki te nie dyskwalifikują tego samochodu z listy używanych samochodów, na jakie możemy się zdecydować.

Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.