OPEL Insignia A jest samochodem klasy średniej produkowanym w latach 2008 – 2017. W związku z wprowadzeniem do sprzedaży następcy – OPLA Insigni B, coraz więcej osób z uwagi na niższe ceny samochodów na rynku wtórnym decyduje się na zakup modelu starszego. W tym artykule przedstawimy najczęstsze usterki, z jakimi boryka się wyżej wymieniona I generacja OPLA Insigni.
a) symptomy szarpania z tylnej osi pojazdu podczas jazdy ze stałą prędkością; może dotyczyć wszystkich pojazdów wyposażonych w napęd na cztery koła (VIN C1000001-C1145774).
Przyczyna: błąd oprogramowania komputera sterującego ABS/ ESP. Do przeprowadzenia naprawy potrzeba jest aktualizacja oprogramowania.
b) nieprawidłowy odstęp pomiędzy klapą tylną i tapicerką klapy tylnej; może dotyczyć wszystkich wersji nadwozia Kombi.
Przyczyna: nieprawidłowy odstęp pomiędzy klapą tylną i tapicerką klapy tylnej, luźna lub brakująca zapinka mocująca tapicerki klapy tylnej.
c) rezonans lub odgłosy pisku z układu wspomagania kierownicy podczas manewrowania lub parkowania; może dotyczyć wszystkich modeli z układem wspomagania kierownicy.
Przyczyna: nieprawidłowa konstrukcja listwy zębatej układu wspomagania kierownicy.
d) sztywne i nierównomierne działanie układu wspomagania kierownicy w czasie jazdy; może dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w elektryczny układ wspomagania kierownicy (>01.10.2013 r.).
Przyczyna: błąd oprogramowania komputera sterującego elektrycznego układu wspomagania kierownicy. Do przeprowadzenia naprawy potrzeba jest aktualizacja oprogramowania.
e)
stuki
z okolic silnika przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem; może
dotyczyć wszystkich modeli wyposażonych w silnik wysokoprężny.
Przyczyna: podatne na uszkodzenia
poduszki pod silnikiem.
Większość z wymienionych powyżej usterek wynika z oszczędnego podejścia do produkcji koncernu GM, jednak usterki te nie dyskwalifikują tego samochodu z listy używanych samochodów, na jakie możemy się zdecydować.