Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Naprawa blacharska - objaśniamy proces naprawy samochodu

Naprawa blacharska - objaśniamy proces naprawy samochodu
Do napraw blacharskich możemy zaliczyć m. in. drobne, kosmetyczne poprawki, np. wyciąganie niewielkich wgnieceń poprzez naprawę dużych fragmentów nadwozia samochodów po wypadkach.

Do napraw blacharskich zaliczymy także kształtowanie elementów nadwozia. Zakres prac, które obejmuje blacharstwo samochodowe jest tak duży, że jest ono osobną specjalizacją w obrębie mechaniki pojazdowej.

Naprawy blacharskie nie należą do tanich, głównie ze względu na wymagane duże doświadczenie i wiedzę w ich przeprowadzaniu, a także wymóg posiadania specjalistycznych narzędzi.
Jeśli chodzi o uszkodzenia, to czasami istnieje możliwość usunięcia ich bez naruszenia powłoki lakierniczej, ale ma to miejsce tylko w przypadku drobnych uszkodzeń. Zazwyczaj jednak naprawiany element musi zostać ponownie polakierowany co dodatkowo podnosi koszt przeprowadzenia naprawy.
Do wykonania nadwozi samochodów stosowana jest blacha o niedużej grubości różniącej się w zależności od konkretnego modelu samochodu. Uzyskuje się ją z metalowej bryły przy pomocy metody walcowania w hucie. Obecnie do wykonywania elementów karoserii, takich jak błotniki, drzwi, maski, klapy bagażnika, czy też dachy, stosuje się różne gatunki blach stalowych oraz blach będących stopami aluminium. Zarówno stal i stopy aluminium odznaczają się określoną wytrzymałością na rozciąganie i ściskanie. Cechuje je duża sprężystość i plastyczność, jednak przypadku stopów aluminium sprężystość jest mniejsza.


Ze względu na wyżej wymienione właściwości materiałów, z jakich wykonane są elementy nadwozia, mogą one zostać poddane prostowaniu, klepaniu i wyrównywaniu zamiast wymianie na nowe elementy.
Należy pamiętać, że kiedy dany element jest bardzo zniszczony, to lepszym rozwiązaniem będzie poszukanie używanego błotnika, maski, drzwi, czy pokrywy bagażnika o takim samym kodzie koloru nadwozia zamiast naprawianie uszkodzonego. Zamiast naprawy elementów poszycia karoserii dużo lepszym wyjściem z sytuacji jest zakup używanej części samochodowej w obojętnie jakim kolorze i polakierowanie go na kolor naszego samochodu. Wówczas unikniemy nakładania dużej ilości szpachli, co przy nieprawidłowo przeprowadzonej naprawie może przyczynić się do szybkiej korozji naprawianego elementu.
Zarówno w przypadku, kiedy uszkodzenia nie są zbyt duże, jaki i wtedy kiedy są skutkiem poważniejszej kolizji, czy też wypadku naprawę należy zlecić warsztatowi blacharsko – lakierniczemu, ponieważ nie ma jednego rodzaju materiału, z którego wykonane są elementy karoserii, a każdy produkowany obecnie samochód wykonany jest z materiałów dedykowanych tylko dla danego modelu pojazdu.

Zlecenie naprawy dobremu warsztatowi blacharsko – lakierniczemu jest najlepszym wyjściem z sytuacji, ponieważ pracownicy takiego warsztatu muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje i wiedzę potrzebną to prawidłowego przeprowadzenia naprawy. Ponadto w warsztacie takim mogą oni korzystać z profesjonalnych narzędzi przeznaczonych do tego rodzaju napraw. Poprawnie przeprowadzona naprawa blacharsko – lakiernicza to idealnie odwzorowana linia pojazdu, bardzo dobre spasowanie elementów, bez widocznych różnic w szerokości szczelin między sąsiednimi elementami karoserii.

Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.