Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Najczęstsze usterki samochodu marki Opel Astra H

Najczęstsze usterki samochodu marki Opel Astra H
Planujesz zakup Opla Astry H? a może już jesteś posiadaczem tego modelu? W tym artykule znajdziesz przydatne informacje które pomogą Ci w eksploatacji tego samochodu.

Jednym z najczęściej spotykanych modeli marki Opel, które jeżdżą po drogach jest Opel Astra. Z uwagi na dosyć wysokie ceny Opla Astry J (IV generacji), wielu nabywców decyduje się na zakup III generacji – Astry H. Dzięki takiej decyzji kupujący za mniejszą cenę będą mogli zakupić Astrę H z ostatnich lat produkcji, a w związku z tym nie będą narażeni na wady wieku dziecięcego. Wady te pojawiają się w każdym pojeździe, jednak w miarę upływu czasu i kolejnych lat produkcji większość niedociągnięć i wad pierwszego okresu produkcji zostaje usunięta.


Astra III generacji do salonów trafiła w 2004 r., więc na dzień dzisiejszy pierwsze z produkowanych egzemplarzy mają już 15 lat. Produkcja tego modelu trwała w przypadku najbardziej popularnych wersji nadwozia (Hatchback, Sedan oraz Kombi) aż 10 lat i zakończyła się w 2014 r. Dzięki tak długiemu okresowi produkcji można powiedzieć, że Opel Astra H jest samochodem na każdą kieszeń. Podstawą jest tylko znalezienie zadbanego i godnego uwagi egzemplarza. Astra III generacji oferowana była z silnikami benzynowymi doładowanymi i niedoładowanymi oraz z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi. Najłatwiejsze będzie znalezienie tego modelu z niedoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 16v lub 1.6 16v, ponieważ wielu klientów zdecydowało się na tą jednostkę napędową kupując nowy samochód w salonie. Dzięki temu istnieje duża szansa na trafienie na pojazd bezwypadkowy, w bardzo dobrym stanie technicznym, od pierwszego właściciela, kupiony w polskim salonie. W przypadku benzynowych jednostek napędowych w zaniedbanych lub zużytych egzemplarzach może pojawić się nadmierne zużycie oleju silnikowego, a w przypadku jednostek wyposażonych w doładowanie z powodu zaniedbania interwałów serwisowych lub zużycia spowodowanego dużym przebiegiem mogą pojawić się problemy z turbosprężarką. W przypadku zdecydowania się na silnik wysokoprężny, najbardziej polecanym, a zarazem najbardziej trwałym jest silnik 1.9 CDTI. Jest on oferowany w kilku odmianach. Wadą w przypadku zakupu używanego samochodu jest to, że w przypadku najmocniejszych odmian zamontowany został filtr cząstek stałych DPF, który przy rzeczywistym przebiegu rzędu około 300 tys. km może wymagać kosztownej wymiany. Ponadto w egzemplarzach wyposażonych w silnik wysokoprężny eksploatowanych w mieście dochodzi do zapychania się filtra cząstek stałych (DPF). Do usterek omawianej jednostki wysokoprężnej można zaliczyć usterki turbosprężarki, uszkodzenia zaworu recyrkulacji spalin EGR oraz dwumasowego koła zamachowego. W przypadku samochodu wyposażonego w słabszą jednostkę wysokoprężną oznaczaną 1.7 CDTI występuje usterka odkręcającej się pompy oleju.
Najczęściej spotykanymi problemami, z którymi boryka się Astra III generacji są awarie elektroniki silnika, a głównie modułu sterującego. W niektórych jednostkach wysokoprężnych zdarzają się usterki wtryskiwaczy oraz uszkodzenia gumowych przewodów intercoolera. Kolejnymi najczęściej spotykanymi usterkami jest podatna na uszkodzenia mechaniczne chłodnica klimatyzacji oraz zacierająca się sprężarka klimatyzacji. W niektórych egzemplarzach pod chromowaną listwą ozdobną klapy bagażnika może pojawić się korozja. Istniały przypadki, że problem korozji pokrywy bagażnika dotyczył już samochodów opuszczających salon. Usterki nie ominęły także zautomatyzowanej skrzyni biegów Easytronic, gdzie pojawiają się awarie elektroniki sterującej. Przy większych przebiegach zdarzają się usterki przekładni kierowniczej.

Podsumowując Opel Astra III generacji nie jest samochodem idealnym, nie posiadającym wad, jednak zakup zadbanego egzemplarza z zaufanego źródła daje nam dosyć tani w utrzymaniu samochód, którym będziemy cieszyć się przez wiele lat. Czasami jednak lepiej dołożyć lub za tą samą cenę kupić samochód o dwa lata starszy, ale w lepszym stanie technicznym niż nowszy, ale zaniedbany. Po kupnie zadbanego będziemy cieszyć się bezproblemową eksploatacją, która powinna ograniczyć się do wymian części eksploatacyjnych oraz oleju, natomiast w przypadku kupna wersji zaniedbanej swoją przygodę rozpoczniemy od kosztownych napraw.

Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.