Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Najczęstsze usterki samochodu marki BMW X5 E70

Najczęstsze usterki samochodu marki BMW X5 E70

BMW X5 E70 jest średniej wielkości luksusowym SUV-em produkowanym w latach 2006 do 2013. Jednak jak każdy samochód ma swoje mankamenty, jakie i jak je usunąć? Tego dowiecie się w poniższym artykule.

BMW X5 E70 jest średniej wielkości luksusowym SUV-em produkowanym w latach 2006 do 2013.

Jeśli chodzi o usterki związane z układem paliwowym to może pojawić się sporadyczne gaśnięcie silnika przy mocnym wciskaniu hamulca i niskim poziomie paliwa. Usterka ta może wystąpić we wszystkich modelach. Przyczyną może być nieprawidłowo zamontowany przewód powrotu paliwa do lewego zbiornika wyrównawczego czujnika wskaźnika poziomu paliwa.
Kolejną usterką związaną z układem paliwowym jest zapach paliwa we wnętrzu samochodu. Usterka ta może dotyczyć wszystkich modeli z silnikiem benzynowym. Powodem może być nieszczelna uszczelka pompy paliwa w zbiorniku.

Jeśli chodzi o usterki związane z silnikiem, to we wszystkich silnikach o oznaczeniu kodowym N51/ N52/ N52K może pojawić się odgłos grzechotu z górnego obszaru silnika po uruchomieniu zimnego silnika lub po częstych jazdach na krótkich odcinkach. Przyczyną może być powietrze w hydraulicznych kompensatorach luzu zaworowego.
Mogą również pojawić się wycieki oleju silnikowego i usterka ta dotyczy wszystkich modeli. Może zaświecić się lampa ostrzegawcza niesprawności silnika, a w pamięci zapisany zostaje kod usterki. 4674. Przyczyną może być pęknięta uszczelka węża od turbosprężarki do chłodnicy powietrza doładowania.

Usterki, które mogą być związane z układem chłodzenia to m.in. biały dym wydostający się z układu wydechowego podczas rozruchu zimnego silnika. Dotyczy wszystkich modeli wyposażonym w jednostki napędowe o oznaczeniu kodowym N47/ N57. Klienci zgłaszają nierównomierną pracę jednostki na biegu jałowym po uruchomieniu zimnego silnika, niski poziom płynu chłodniczego oraz wspominają o białym dymieniu podczas rozruchu zimnego silnika. Przyczyną może być wewnętrzny wyciek płynu chłodniczego w chłodnicy układu recyrkulacji spalin EGR.
Kolejnym objawem usterki w układzie chłodzenia jest zaświecenie się lampki ostrzegawczej temperatury płynu chłodzącego. Przyczyną może być niesprawność silnika pompy płynu chłodzącego.

Kolejnymi usterkami występującymi we wszystkich modelach z silnikiem wysokoprężnym 3.0 może być gaśnięcie lub przerywanie silnika. Usterce towarzyszyć mogą: syczący odgłos z przedziału silnikowego, utrata mocy silnika w fazie przyspieszania, wspomniane wcześniej gaśnięcie/ przerywanie silnika oraz zaświecenie się lampki ostrzegawczej niesprawności silnika. Zapisane zostały kody usterek: 3F25, 3F35, 3FF1, 4530. Przyczyną może być odłączona rura wylotowa chłodnicy powietrza turbodoładowania.
Następna pojawiająca się usterka, to nieprawidłowe wskazanie nadmiernego napełnienia olejem silnikowym na wyświetlaczu ostrzegawczym. Usterka obejmuje wszystkie modele wyprodukowane po 03/2009r. Przyczyną może być nieprawidłowo zaprogramowany komputer sterujący silnika. Do przeprowadzenia naprawy potrzebne jest aktualne oprogramowanie. Należy zwrócić się do producenta.
Kolejną usterką jest utrata mocy silnika w fazie przyspieszania. Usterka ta dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w silnik wysokoprężny 3.0. Przyczyną może być odłączona rura wylotowa chłodnicy powietrza turbodoładownia.

W pamięci komputera sterującego pojawiają się również kody usterek elektrycznego hamulca postojowego: 600D, 600B. Usterka dotyczy wszystkich modeli wyprodukowanych po 08/2008r. Przyczyną może być błąd oprogramowania komputera sterującego elektrycznego hamulca postojowego. Do przeprowadzenia naprawy potrzebna jest aktualizacja oprogramowaniu – należy zwrócić się do producenta.
Pojawiają się odgłosy z zawieszenia tylnych kół na nierównej nawierzchni albo podczas jazdy na zakręcie. Dotyczy wszystkich modeli. Przyczyną może być zablokowanie sprężyny śrubowej zawieszenia tylnych kół w górnej gumie tłumiącej.
Jeśli na tablicy przyrządów zaświeci się lampka ostrzegawcza elektrycznego hamulca postojowego, a kody usterek zapisane w pamięci komputera sterującego to 600D i 600B, to wówczas przyczyną może być błąd oprogramowania komputera sterującego pracą elektrycznego hamulca postojowego. Tutaj również w celu naprawy należy przeprowadzić aktualizację oprogramowania, należy zwrócić się do producenta.

We wszystkich modelach z pirotechnicznie wysuwanymi zagłówkami można spotkać się z odgłosem skrzypienia / grzechotania z oparć przednich siedzeń lub zagłówków w czasie jazdy. Przyczyną może być ocieranie wiązki przewodów przedniego zagłówka o ramę siedzenia.

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.