Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Hyundai I30 - Typowe usterki oraz ich rozwiązania

Hyundai I30 - Typowe usterki oraz ich rozwiązania

Hyundai i30 jest samochodem osobowym klasy C (kompakt) produkowanym przez południowokoreański koncern Hyundai Motor Company. Pierwsza, omawiana generacja tego samochodu była produkowana w latach 2007- 2012. Tak jak w każdym innym samochodzie i tutaj nie obyło się bez mniejszych lub większych usterek, które zostaną omówione w niniejszym artykule.


· nietypowe odgłosy z obszaru pompy płynu chłodzącego silnika; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik benzynowy 1.4 oraz 1.6

Przyczyna: Wada konstrukcyjna pompy płynu chłodzącego silnika.


· blokada kierownicy nie działa prawidłowo, nie blokuje kierownicy; dotyczy wszystkich modeli o numerze VIN TMADB51CP9J001001-TMADC51SAAJ088126 (Hatchback) oraz TMADC81SP9J000057-TMADB81DBAJ020170 (Kombi).


· sporadycznie niemożliwe zamknięcie pojazdu przy użyciu pilota zdalnego sterowania; dotyczy wszystkich modeli

Przyczyna: usterka wyłącznika awaryjnego kluczyka zapłonu


· obniżona moc elektrycznego układu wspomagania kierownicy; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w elektryczne wspomaganie kierownicy; kod usterki: C1603.

Przyczyna: Przegrzewanie się pompy elektrycznego układu wspomagania kierowania przy pełnym kącie skrętu; tryb zabezpieczenia się przed przegrzaniem włącza się i częściowo odłącza elektryczny układ wspomagania kierownicy.


· pompa spryskiwaczy przedniej szyby działa, płyn do spryskiwaczy nie wydostaje się z dysz spryskiwaczy; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: zatkany/ zablokowany filtr spryskiwaczy przedniej szyby.


· problemy podczas rozruchu silnika lub brak możliwości jego uruchomienia; może dotyczyć wszystkich pojazdów

Przyczyna: Komputer sterujący układu wspomagania kierowania pozostaje włączony po wyłączeniuzapłonu lub błąd oprogramowania w komputerze sterującym układu wspomagania kierowania.


· bardzo szybkie przepalanie żarówek reflektorów; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: wada konstrukcyjna wiązki przewodów reflektora.


· samoistne rozładowywanie akumulatora; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w elektryczny układ wspomagania kierownicy.

Przyczyna: komputer sterujący elektrycznego układu wspomagania kierownicy nie przełącza się na tryb stand – by po wyłączeniu zapłonu powodując pobór energii z akumulatora, a w konsekwencji jego rozładowanie.


· Wskaźniki tablicy przyrządów sporadycznie opadają od razu w położenie zerowe, światłą do jazdy dziennej sporadycznie migają; dotyczy wszystkich modeli pojazdu produkowanych od 02.2010 do 02.2011

Przyczyna: wewnętrzna usterka komputera sterującego przyrządów.


· światła stopu nie działają; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: uszkodzony wyłącznik położenia pedału hamulca.


· Kod usterki zapisany w pamięci usterek komputera sterującego silnika: P2123; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik benzynowy 1.4 oraz 1.6 oraz pojazdów o numerach VIN TMADC51DABJ119793-TMADB51CABJ134843 (Hatchback) i TMADC81DABJ031719-TMAD81CABJ036792 (Kombi)

Przyczyna: błąd oprogramowania w komputerze sterującym silnika


· nierówna praca silnika na biegu jałowym; dotyczy wszystkich pojazdów.

Przyczyna: nagar w regulatorze obrotów biegu jałowego.


· niezadowalający wzorzec przełączania przekładni; dotyczy wszystkich pojazdów wyposażonych w przekładnie automatyczną.

Przyczyna: zużyty blok zaworów przekładni.


· opóźniona reakcja na dodanie gazu podczas ruszania; dotyczy wszystkich modeli wyposażonych w silnik wysokoprężny 1.6.

Przyczyna: błąd oprogramowania w komputerze sterującym silnika.


· stukowa praca silnika podczas przyspieszania w zakresie prędkości obrotowej wału korbowego silnika: 1500 – 2200 obr/min przy normalnej temperaturze roboczej; dotyczy wszystkich modeli z silnikiem benzynowym 1.4 oraz 1.6 >2011.

Przyczyna: błąd oprogramowania w komputerze sterującym sinika.


· dźwignia zmiany biegów wibruje na 6. biegu przy prędkości obrtowej 2000 obr/min i prędkości pojazdu powyżej 80 km/h; dotyczy wszystkich modeli z kodem przekładni M6CF3-1,23/06/12-03/07/12.

Przyczyna: wewnętrzna usterka przkładni.


· nietypowy hałas dochodzący z zawieszenia przednich oraz kół; dotyczy wszystkich modeli produkowanych po 31.05.2010, VIN TMADB51CP9J001001-TMADB51SABJ134974 (wersja 5 – drzwiowa) oraz VINTMADC81SP9J000057-TMADC81DABJ036858 (wersja Kombi)

Przyczyna: Nadmierny luz pomiędzy osłoną trzpienia tłumika przedniego amortyzatora i górną tulejąmocującą przedniej kolumny zawieszenia.


· odgłosy pisku, skrzypienia przy wciskaniu lub zwalnianiu pedału sprzęgła; dotyczy wszystkich modeli.

Przyczyna: niewystarczające smarowanie czopu obrotowego dźwigni wyłączającej sprzęgła podczas produkcji.


· odgłosy stuków z kolumny kierownicy przy obracaniu kołem kierownicy lub podczas jazdy na nierównej nawierzchni; dotyczy wszystkich modeli produkowanych od 05.03.2012 do 30.03.2012.

Przyczyna: luźne lub brakujące nakrętki mocujące górnego wspornika kolumny kierownicy.


· rezonans z przekładni podczas cofania z częściowo zwolnionym pedałem sprzęgła; dotyczy wszystkich modeli z silnikiem benzynowym 1.4 oraz 1.6 wyposażonych w manualną skrzynię biegów.

Przyczyna: wada konstrukcyjna tarczy ciernej sprzęgła i tarczy dociskowej sprzęgła


Podsumowując Hyundai i30 FD boryka się z dużą ilością usterek, jednak większość z nich nie jest na tyle poważna, aby do ich usunięcia niezbędne były duże nakłady finansowe. W przypadku zdecydowania się na zakup tego pojazdu należy wcześniej dokładnie go sprawdzić pod kątem wymienionych powyżej usterek.


Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.