Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Historia modelu Range Rover marki Land Rover

Historia modelu Range Rover marki Land Rover
Zapewne każdy z was słyszał o fenomenalnych samochodach spod znaku Range Rover'a ale nie każdy zna dokładną historie tego właśnie modelu produkowanego przez Land Rover'a.


Początki marki Land Rover sięgają 1948 roku. Land Rover jest brytyjską marką samochodów terenowych początkowo produkowanych przez firmę Rover, a później od 1989 r. pod własną marką. W 2000 r. koncern Ford Motor Company wykupił firmę Land Rover od BMW, natomiast od 208 r. firma ta należy do indyjskiego koncernu Tata Motors. Jednym z najbardziej kultowych pojazdów tej firmy jest Range Rover. Jest to model osobowego samochodu terenowego zaliczanego do autosegmentu F (SUV). Nazwa Range Rover została wymyślona przez firmowego stylistę. Prace nad pierwszą generacją Range Rover'a rozpoczęto w 1966 r., a w 1970 r opuściła ona fabrykę. Konstrukcja samochodu oparta została na bardzo mocnej ramie, do któej mocowane było nadwozie. Najpierw I generacja samochodu byłą oferowana tylko z nadwoziem 3 - drzwiowym, natomiast od 1981 r. wprowadzono również nadwozie 5 - drzwiowe. Pierwszą generację Range Rovera cechowało skromne wyposażenie, ponieważ producent chciał podkreślić terenowe przeznaczenie tego samochodu. W celu potwierdzenia bardzo dobrego zachowania samochodu w terenie w 1972 r. dwa Range Rovery wzięły udział w rajdzie, którego trasa przebiegała przez Amerykę Północną oraz Amerykę Południową. W 1984 r. Range Rover przeszedł poważny lifting. Po jego przeprowadzeniu 3 - drzwiowa wersja nadwozia stała się wersją podstawową, natomiast wersja 5 - drzwiowa - luksusową.


Jesienią 1994 r. pojawiła się druga generacja Range Rover'a o oznaczeniu P38a. Wprowadzenie tej generacji do salonów miało miejsce rok później. Wprowadzenie II generacji diametralnie zmieniło charakter tego samochodu. Bezkompromisowy samochód terenowy stał się synonimem prestiżu i luksusu. Standardem stało się elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne o nazwie EAS (Electronic Air Suspension). Produkcja zakończyłą się w 2002 r.


Range Rover III generacji został zaprezentowany w 2001 r., a pierwsze egzemplarze trafiły do salonów rok później. Cechą charakterystyczną tej generacji było zrezygnowanie z ramy na rzecz nadwozia samonośnego. Oznaczało to, że pojazd stracił swoje typowo terenowe przeznaczeni i został zaliczany do auto segmentu SUV. w 2005 oraz w 2009 r. samochód przeszedł facelifting, natomiast w 2007 r. zmianie uległo wnętrze samochodu.


W 2012 r. podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu zaprezentowana została IV generacji Range Rover'a.


Samochód ten w porównaniu do poprzedników jest całkowicie nową konstrukcją. Dzięki wykorzystaniu nadwozia ze stopu Aluminium udało się obniżyć masę własną o ponad 400 kg względem poprzedniej generacji. W 2013 r. światło dzienne ujrzał Range Rover w wersji z napędem hybrydowym. W tym samym roku Land Rover zaprezentował przedłużoną wersję Range Rovera - LWB. Wprowadzenie przedłużonej wersji miało na celu nawiązanie konkurencji z Mercedesem klasy S.

W 2011 r do sprzedaży został wprowadzony przez firmę Land Rover pod jej luksusową marką Range Rover model Evoque. Ten model jest kompaktowym samochodem sportowo - użytkowym. Po raz pierwszy został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2008 r. jako Land Rover LRX. Model Evoque łączy luksus, dobre możliwości terenowe w nieco mniejszej i nowoczesnej karoserii.


Analizując generację po generacji rozwój modelu Range Rover, na przestrzeni lat stał się on synonimem przede wszystkim luksusowego, a dopiero w drugiej kolejności terenowego samochodu.

Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.