Eteile - sklep z częściami samochodowymi kontakt@eteile.pl, 570 150 145, 570 150 149

570 150 145, 570 150 149, kontakt@eteile.pl

Historia marki Opel

Historia marki Opel
Bardzo mało osób ma świadomość historii samochodów marki Opel, w związku z czym postanowiliśmy ją wam przybliżyć.


Opel jest jedną z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych marek motoryzacyjnych w Polsce, a także w wielu innych krajach Europy. Jest to przykład marki samochodów, której początki nie wskazywały na taki kierunek rozwoju.

Założycielem marki jest Adam Opel – niemiecki przemysłowiec z Rüsselsheim , który w 1862 r. karierę rozpoczął od skonstruowania swojej pierwszej maszyny do szycia i tym sposobem stał się jednym z największych producentów w tej dziedzinie. Po ponad 20 latach od skonstruowania wyżej wspomnianego urządzenia trwały prace nad budową roweru, które również zakończyły się sukcesem. Ukierunkowanie rozwoju na branżę motoryzacyjną nastąpiło dopiero po śmierci właściciela, kiedy firmę przejęli jego dwaj synowie. Firma z roku na rok bogatsza w nowe doświadczenia nieustannie rozwijała się, aby w latach 20. XX w. Opel jako pierwszy niemiecki producent wprowadził do swoich fabryk produkcję taśmową. Dzięki wprowadzeniu produkcji taśmowej zostały obniżone koszty produkcji co doprowadziło do poszerzenia grona odbiorców. Ponadto dzięki nieustannemu rozwojowi pod koniec lat 20. XX w. opel posiadał 37,5 % udziałów na rynku i tym samym stał się największym niemieckim producentem samochodów. W 1929 r. Opel trafił pod skrzydła amerykańskiego koncernu motoryzacyjnego General Motors. W dzisiejszych czasach swoją popularność marka zawdzięcza m.in. przystępnym cenom (w porównaniu do innych marek) przy zakupie nowego samochodu w salonie, akceptowalnym kosztom utrzymania oraz dosyć tanim częściom samochodowym na tle innych marek. Obecnie najpopularniejszymi modelami firmy Opel, które najczęściej można zobaczyć na drogach są: Adam, Corsa, Astra, Meriva, Zafira, Insignia oraz nieprodukowana już obecnie Vectra i Omega.


W 2017 r. marka OPEL oraz Vauxhall została przejęta przez francuski koncern PSA, do którego należą również marki takie jak: Peugeot, Citroen oraz DS. Połączenie kilku marek pozwoliło koncernowi PSA na uzyskanie ponad 17 % udziału na rynku europejskim plasując się na drugim miejscu zaraz za koncernem Grupa Volkswagen. Pomimo dołączenia do koncernu PSA Opel nadal jest niemiecką marką, na co dowodem mają być nadal pracujące centra projektowe i techniczne Opla w Rüsselsheim. Pomimo upływu 21 lat od początku produkcji II generacji samochodu Opel Astra na drogach nadal można spotkać bardzo dużo takich modeli. O wielkim sukcesie tego modelu może świadczyć bardzo długi okres produkcji, który trwał nieprzerwanie od 1998 – 2009 r., czyli aż 11 lat. W obecnych czasach nowy model samochodu zostaje wypuszczony na rynek po 5 latach lub jeszcze wcześniej od momentu rozpoczęcia produkcji modelu poprzedniego, a w ciągu tych 5 lat samochody dodatkowo poddane zostają liftingowi, który zmienia zarówno wygląd zewnętrzny (inne przetłoczenia karoserii, kształt zderzaków, reflektorów, lusterek itp.), jak i również zmiany konstrukcyjne w silnikach, skrzyniach biegów i innych elementach układu napędowego. Zmiany te często uniemożliwiają naprawę pojazdu z wykorzystaniem części z modelu sprzed liftingu. W przypadku samochodów marki OPEL produkowanych przed dekadą można było zauważyć tendencję cięcia kosztów, która widoczna była między innymi wewnątrz pojazdu i dotyczyła słabej jakości materiałów wykończeniowych użytych do wykonania deski rozdzielczej, boczków drzwi czy też foteli. W dzisiejszych czasach tendencja ta znacząco się zmniejszyła i samochody marki opel pod względem jakości materiałów do wykończenia wnętrza dorównały lub znacząco zbliżyły się do porównywalnych modeli konkurencji. Ponadto projektanci odpowiedzialni za design pojazdu bardzo dobrze wykonali swoje zadanie i zaprojektowali modele, które bezapelacyjnie swoim wyglądem mogą konkurować z innymi, także tymi droższymi modelami samochodów należącymi do marek segmentu premium.


Podsumowując, marka Opel na przestrzeni lat ewoluowała, co pozwoliło stawić czoła konkurencji. Obecnie zaskakuje dobrą jakością wykonania oraz zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań konstrukcyjnych i systemów bezpieczeństwa.



Polecane produkty

Czytaj również

Jak dbać o silnik BMW N47 aby uniknąć kosztownej naprawy
W tym artykule omówimy praktyczne porady, które pomogą zwiększyć żywotność silnika BMW 2.0 N47 oraz uniknąć awarii rozrządu, który jest główną przyczyną usterek. Poruszymy tematy związane z regularną konserwacją, monitorowaniem stanu rozrządu oraz najlepszymi praktykami naprawy awarii. Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł utrzymać silnik w dobrej kondycji przez wiele lat.
Skoda Rapid – Kompromis pomiędzy Fabią a Octavią
Zachęcamy do zapoznania się z historią modelu Skody który jest kompromisem pomiędzy małymi a dużymi samochodami. Bohaterem dzisiejszego artykułu jest Skoda Rapid.
Typowe usterki fiata 500

Fiat 500 jest samochodem z ogromną tradycją. Pierwsza generacja Fiata 500 opuściła fabrykę w 1957 r., jednak jego korzenie sięgają 1936 r., kiedy fabrykę opuścił Fiat Topolino będący poprzednikiem Fiata 500. W dzisiejszym artykule skupimy się jednak na generacji Fiata 500 produkowanej w latach 2007-19 i opiszemy jej najczęstsze usterki.

Fiat Panda - historia modelu
Panda jest jednym z najdłużej produkowanych modeli Fiata, należy do segmentu aut miejskich a jego historia zaczęła się już w 1980 roku. W dzisiejszym artykule zagłębimy się dokładniej w historię tego modelu.